Thursday 31 March 2011

      Terkenang akan kehidupan bila ada berita mengenai emak kawan yang sakit.  Bagaimana kesakitan, mampu mengubah keadaan.  Kadang-kadang yang keruh boleh dijernihkan, yang jernih menjadi keruh.  Semuanya kehidupan.  Tetapi kawan kadang menikam kawan, mengampu, membodek, mengkhianati dan tidak kurang yang berbuat baik dan sanggup berbuat apa sahaja untuk kawan. Tidak sanggup rasanya menceritakan apa yang kawan ini lakukan pada rakan sejawat.  Harap-harap selepas ini dia sedar.
      Teringat suatu ketika di tahun 2010 bila mana dia sanggup untuk menghantar dan mengambil anak muridnya di sekolah dengan alasan murid tersebut selalu ponteng.  Maka dia memberitahu boss dia sanggup dengan manis mulut.  Belum pun lama dia sanggup maka kedengaran bahawa dia mengomel, mengatakan :
"Dia ingat aku ini derebar dia"
"Banyak cantek muka dia"
Dalam hatiku berkata dah sanggup , lain kali jangan sanggup depan bos, bila marah tidak pulak depan bos, masih lagi dia berkata dia sanggup.  Maka saya buat kesimpulan dia sanggup depan bos sebenarnya tugas tersebut dia tidak sanggup.  Betultak.

No comments:

Post a Comment